|
Co wpływa na poziom bezpieczeństwa na drogach?
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2006 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Ośrodek tematyczny: Bezpieczeństwo Temat dnia: Co wpływa na poziom bezpieczeństwa na drogach?
Cele ogólne:
- doskonalenie wielozdaniowej wypowiedzi w związku z utworem literackim oraz treścią ilustracji,
- rozwijanie umiejętności formułowania zdań złożonych,
- pogłębianie rozumienia własności działań matematycznych,
- nabywanie umiejętności bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym,
- kształtowanie wyobraźni przestrzennej.
Cele szczegółowe:
- nazwie nieprawidłowości zaobserwowane w ruchu ulicznym
- ułoży zdania nt. zachowania się pieszych i pojazdów,
- uzasadni konieczność zdobywania wiedzy dla zwiększenia bezpieczeństwa na drogach,
- ze zdań pojedynczych utworzy zdania złożone,
- wykorzysta materiały odpadowe do wykonania makiety,
- zgodnie współdziała w grupie.
Metody:
Słowne – praca z tekstem Oglądowe – obserwacja Działania praktyczne Formy pracy:
Grupowa zróżnicowana Jednostkowa jednolita Środki dydaktyczne: Karty pracy, magnetofon, ilustracje, materiały potrzebne do pracy plastycznej, wiersz, znaki drogowe.
Zapis w dzienniku: Wielozdaniowe wypowiedzi w związku z treścią utworu pt. "Gdy zamierza przejść przez ulicę" W. Chotomskiej oraz ilustracji. Wzbogacenie słownictwa o nowe wyrazy związane z ruchem drogowym. Przekształcenie zdań pojedynczych na złożone. Wykonanie makiety ruchu drogowego. Sprawdzanie umiejętności mnożenia i dzielenia do 100 w ćwiczeniach.
Przebieg zajęć
- Uczniowie kl. II-III przedstawiają rozwiązanie zagadki wcześniej przeczytanej – karta nr 1.
- Swobodne wypowiedzi nt. ilustracji przedstawiającej ruch uliczny. Wskazywanie przykładów nieprawidłowego zachowania się pieszych w ruchu ulicznym.
- Uczniowie kl. III wykonują kartę pracy nr 2.
- Przekształcanie zdań wcześniej ułożonych z rozsypanki wyrazowej na zdania złożone – karta nr 3.
- Uczniowie kl. II – dobierają do ilustracji podpisy w formie rozkazów i tworzą zasady zachowania się na drogach – karta nr 2.
- Śpiewanie przez uczniów kl. II i III piosenki "Będę kierowcą" – uczestniczenie w zabawie ruchowej – naśladowanie różnych pojazdów.
- Uczniowie kl. II i III samodzielnie zaznaczają zadania, które są przykładem prawidłowych zachowań w ruchu ulicznym przedstawionych na karcie pracy nr 4.
- Wykonanie przez uczniów kl. II i III makiety miasta z wykorzystaniem zgromadzonych materiałów.
- Rozwiązywanie indywidualne działań – karta nr 5.
- Podsumowanie dnia. Samoocena.
Opracowała Bożena Szkudlarek |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|